Hallgatói jogviszonyuk intézményünkbe történő beiratkozással jön létre. Ilyenkor a felvettek beiratkozási kérelmet töltenek ki a Neptun tanulmányi rendszeren keresztül, ahova Neptun kóddal (korábbi hallgatóknak EHA kóddal) és a hozzá tartozó jelszóval lehet belépni. A Neptun kódot és a hozzá tartozó jelszót a Központi Tanulmányi Iroda küldi meg.
A beiratkozási kérelem kitöltése során ellenőrzik, és ha szükséges javítják az adataikat, valamint a tanulmányok megkezdéséhez szükséges nyilatkozatokat teszik meg. A hallgatói jogviszony ennek a kérelemnek az elfogadásával jön létre.
Az alábbi linken elérhető egy segédlet a Neptunban történő beiratkozás lépéseihez:
http://neptun.pte.hu/hu/segedlet/beiratkozasbejelentkezes
Az egy példányban kinyomtatott, aláírt vonalkódos beiratkozási lapot a PTE ÁJK Tanulmányi Osztályra (7622 Pécs Dohány utca 1-3.) kell elküldeni postai úton, vagy személyesen leadni. Ezt legkésőbb az intézményi beiratkozás napjáig szükséges megtenni.
A hallgatói jogviszony létrejöttéhez a sikeres beiratkozás kötelező, akár passzív, akár aktív kíván lenni a hallgató az első szemeszterben.
Amennyiben a felvett hallgató a beiratkozáshoz rendelkezésére álló határidőben nem iratkozik be, elveszti az adott felvételi határozatból következő beiratkozási jogát.
Tanulmányi és Vizsgaszabályzat 15.§ (5) bekezdése:
Adott felvételi határozattal a felvételt nyert jelentkező (a továbbiakban: felvett) –a 38. § (3) bekezdésében foglaltak kivételével – kizárólag az adott felvételi eljárást követő első regisztrációs időszakban iratkozhat be.
38. § (3) Kivételes esetben a hallgató a Tanulmányi Bizottságtól (TB) kérelmezheti utólagos
beiratkozás és bejelentkezés engedélyezését, legkésőbb a félév harmadik hetének végéig.
A TB utólagos beiratkozást, illetve utólagos bejelentkezést engedélyező döntése esetén a beiratkozásnak, illetve a bejelentkezésnek a félév negyedik hetének utolsó munkanapjáig meg kell történnie.
Amennyiben nem kíván beiratkozni, kérjük, ezt írásban jelezze az info@ajk.pte.hu e-mail címen.
Az első szemeszteres beiratkozást követően a hallgatónak tanulmányai során minden félév elején meg kell tennie bejelentkezését az adott félévre (Neptun-Ügyintézés-Beiratkozás/Bejelentkezés), nyilatkozva arról, hogy aktív vagy passzív kíván-e lenni.
Intézményi beiratkozás és tanévnyitó
Helyszín: Molnár Kálmán előadó (földszint, Aula)
Részletes és bővebb előadást tartunk az intézménnyel és tanulmányaikkal összefüggésben (megjelenés kötelező).
Kérjük, az intézményi beiratkozáshoz hozzák magukkal:
- korábbi tanulmányokhoz, végzettséghez kötődő eredeti dokumentumokat (érettségi, felsőfokú bizonyítvány, oklevél, ha van, nyelvvizsga stb., sajátos nevelési igénnyel kapcsolatos igazolások – diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia, mozgáskorlátozott, látás- és hallássérült, …);
- valamint az eredeti dokumentumok fénymásolatait;
- 1 db igazolványképet, amelynek hátuljára nyomtatott betűkkel kérjük ráírni a nevet és a szakot.
Kérjük, az eredeti okmányokat és azok fénymásolatait feltétlenül hozzák magukkal, a Karon fénymásolásra csak díjfizetés ellenében, a főépületben van lehetőség!
A beiratkozáshoz az eredeti okmányok bemutatása elengedhetetlen!
Eredeti okmányokat (érettségi, nyelvvizsga, diploma, ha van) semmilyen körülmények között ne küldjenek postán!
A Központi Tanulmányi Iroda (KTI), amely a Pécsi Tudományegyetemen a felvételivel, pénzügyekkel és a diákigazolvány ügyintézéssel foglalkozik, minden félévben részletes tájékoztatást küld a hallgatóknak a tandíjfizetés eljárásról. Pénzügyekkel összefüggő kérdéseikkel minden esetben a Központi Tanulmányi Irodával kell felvenni a kapcsolatot.
A PTE-n érvényben lévő felvételi és pénzügyi szabályzatok, valamint a diákhitel igénylésével kapcsolatos tudnivalók, pénzügyi nyomtatványok mindenkor frissítve megtalálhatók a KTI honlapján.
Elérhetőségük:
- Honlap:
https://kti.pte.hu/ - E-mail cím:
infokti@pte.hu - Telefonszám:
+36 72 501 681 - Személyesen:
Ügyfélszolgálat (7622 Pécs Dohány utca 1-3)
A pénzügyekre vonatkozó adatokat folyamatosan ellenőrizni kell a Neptunban!
A költségtérítés fizetése
A költségtérítés/önköltség (továbbiakban költségtérítés) összegét három részletben fizethetik meg a Pécsi Tudományegyetem hallgatói:
- Az első részlet (a költségtérítési díj 40%-a) beérkezési határideje:
a beiratkozási/bejelentkezési időszak kezdetét megelőző nap - A második részlet (a költségtérítési díj 30%-a) beérkezési határideje:
őszi félév esetén október 15., tavaszi félév esetén március 15. - A harmadik részlet (a költségtérítési díj 30%-a) beérkezési határideje:
őszi félév esetén november 15., tavaszi félév esetén április 15.
Az első részlet befizetése nélkül a hallgató nem jelentkezhet be a félévre.
Amennyiben adott tanév félévére a hallgató nem jelentkezik be, vagy hallgatói jogviszonya megszűnt, a költségtérítést nem kell megfizetnie, az a bejelentkezési időszak lezárását követően törlésre kerül.
A fizetendő költségtérítésből kedvezmény legkésőbb a bejelentkezési időszak utolsó munkanapjáig kérhető. A költségtérítés mérséklésének szabályait a Kar dékáni utasításban szabályozza, amelynek részleteiről a Kar honlapján tájékozódhat.
A számlázással kapcsolatos információk az alábbi linken találhatók, kérjük az ott leírtak megfelelő betartását, mert a kiállított számla utólagos módosítására csak korlátozott módon van lehetőség:
https://kti.pte.hu/hu/szamlakero-nyomtatvany
A Térítési és Juttatási Szabályzat 1. számú mellékletének értelmében a 30%-os mértékű költségtérítés-részletek (a második, valamint harmadik részlet) késedelmes befizetése esetén késedelmi díj kerül felszámításra. A késedelmi díj összege a késedelemmel érintett költségtérítés-részlet 6%-a. A költségtérítés befizetésének elmulasztása miatt fizetendő késedelmi díj nem mérsékelhető és nem engedhető el.
Késedelmi díj nem kerül felszámításra, amennyiben a költségtérítés összegét teljes egészében Diákhitel1 engedményezésével vagy Diákhitel2 igénybevételével rendezi a hallgató, és ezt a szándékát a fizetési határidő lejárata előtt a tanulmányi rendszerben a fizetendő költségtérítésnél rögzíti. Ezt a beállítást a bejelentkezési időszakot megelőző héten lehet megtenni:
https://kti.pte.hu/hu/diakhitel-0
Befizetési módok
Befizetési kötelezettségeinek az alábbiak szerint lehet eleget tenni. A befizetési módok kiválasztásánál fontos figyelembe venni, hogy a befizetés feldolgozása több napot is igénybe vehet. Beérkezési határidőre a kiírásnak teljesítetté kell válnia, hogy a hallgatót ne érje hátrány (pl. bejelentkezés, kurzusfelvétel).
SimplePay
Neptun webes felületéről kezdeményezett bankkártyás befizetés.
Sikeres tranzakció esetén a teljesítés rögtön látszik, az átfutási idő azonnali, így ez az egyik leginkább javasolt befizetési mód.
Segédlet a befizetési mód használatához:
https://neptun.pte.hu/hu/segedlet/penzugyek_1_teritesi_dijak_befizetese
Gyűjtőszámlára utalás
Hallgató saját nevében történő utalás a PTE Magyar Államkincstárnál vezetett gyűjtőszámlájára. A közlemény rovatban szükséges feltüntetni a hallgató NEPTUN kódját. (Gyűjtőszámlára csak magánszemély utaljon.)
Az adott napon gyűjtőszámlára történő utalás feldolgozása a következő 1-2 munkanapon történik, így a hallgató pár napon belül már rendelkezhet a befizetett összeggel.
A gyűjtőszámláról bővebb információ az alábbi linken található:
https://kti.pte.hu/hu/gyujtoszamla-0
Banki átutalás más nevében
Előre kiállított számla alapján, cég által történő utalás. Ebben az esetben a közlemény rovatban kell feltüntetni a hallgató Neptun kódját, valamint megadni a kiegyenlíteni kívánt számlaszámát.
Az egyetem bankszámlájára történő befizetés feldolgozása folyamatosan történik, az átfutási idő kb. 6-8 munkanap.
https://kti.pte.hu/hu/utalas-ceges-szamla-alapjan
Diákhitel
Diákhitelt igényelni a Diákhitel weboldalán lehetséges elektronikus úton, ahol a megfelelő személyes adatok és a képzéssel kapcsolatos információk megadása után lehet az igénylést kinyomtatni, és hitelesítést követően a Diákhitel Központ felé továbbítani. A weboldal részletesen tartalmazza az elérhető konstrukciókat, elérhetők fontos információk az igénylésről, a törlesztésről, és válaszokat nyújt a gyakran ismétlődő kérdésekre:
https://www.diakhitel.hu/
Diákhitellel történő kiegyenlítéshez kapcsolódó információk:
https://kti.pte.hu/hu/diakhitel-0
A tantárgyak azok az elsajátítandó ismeretkörök, amelyek teljesítésével kreditet szerezhet a hallgató. Elegendő kredit összegyűjtésével megszerezheti diplomáját. A tárgyakhoz kurzusok kapcsolódnak, amelyek meghatározzák, hogy ki oktat, melyik teremben, melyik félévben és milyen időpontban. Így a tanulmányi rendszerben tárgyat és kurzust együttesen kell felvenni.
A tantárgyakat a Neptunban, beiratkozást követően a hallgatónak kell felvennie legkésőbb a tárgyfelvételi időszak utolsó napjáig.
- A Tárgyak / Tárgyfelvétel menüpontra kattintva érhető el a felvehető tárgyak listája. A tanulmányi rendszerben a tárgyfelvétel kétszintű: tárgyat és kurzust egy időben felvenni kötelező. Így a megjelenő tárgylistában egy tárgy alatt további kurzusok érhetők el, amelyek közül egyet vagy többet kell választani a sikeres tárgyfelvételhez.
- A tárgyfelvételben felületi szűrő segít a megfelelő tárgyak kiválasztásában. Elsősorban a Félév szűrő szűkíti az aktuális félévre vonatkozó felvehető tárgyakat.
- A tárgyfelvétel kizárólag meghirdetett tárgyakra lehetséges! Csak akkor jelenik meg a tárgyak listájánál a „Tárgyfelvétel” oszlop, ha a „Csak a meghirdetett tárgyak” jelölőnégyzet be van pipálva!
- A szűrőpanel segítségével tovább szűkíthető és kereshető a lista Tárgynév, Tárgykód, Oktató, Kurzuskód, az oktatás nyelve vagy időpontja alapján.
- A szűrésben beállított feltételek alapján a Tárgyak listázása gombra kattintva jeleníti meg a program a felvehető tárgyakat.
- A tárgylistában a felvenni kívánt tárgynál a Felvesz linkre kell kattintani. Egyszerre csak egy tárgy vehető fel.
- A Felvesz-re kattintva megjelenik egy új ablakban a tárgy alapadata, amelyben látható a felvehető kurzus(ok) listája. A megfelelő kurzust kiválasztva (legalább egy kurzust választani szükséges) a Mentés gombra kattintva vehető fel sikeresen a Tárgy és a Kurzus.
- A tárgyfelvétel sikerességéről vagy sikertelenségéről visszajelző üzenet tájékoztat.
Részletes segédlet és információk a tárgyfelvételhez:
http://neptun.pte.hu/hu/segedlet/tanulmanyok_targyfelvetel_0
A mintatanterv alapján az 1. szemeszter oszlopában megjelölt tárgyakat szükséges felvenni! Ide kattintva a megfelelő képzést kiválasztva elérhetők minden, a tanulmányaikhoz szükséges legfontosabb információk:
- Általános információk
- Mintatanterv
- Tantárgyleírások
- Szabályzatok
Bizonyos tárgyak akár későbbi szemeszterben is felvehetők és teljesíthetők, ezt a mintatanterv értelemszerűen jelzi. Az optimális tanulmányi előrehaladás érdekében figyelembe kell venni adott tárgyakra későbbi félévekben egymásra épülő tárgyakat, amelyet a mintatanterv Előfeltétel oszlopa mutat adott tantárgy kódjával. E tárgyak esetén a későbbi ráépülés miatt adott tárgy teljesítése határozottan javasolt.
Diákigazolványra a PTE aktív hallgatói jogviszonnyal rendelkező hallgatója jogosult. A diákigazolvány igénylés elektronikus úton történik. A hallgató érvényes diákigazolvány igényléssel utazási kedvezményre jogosító igazolást kaphat a diákigazolvány legyártásáig.
Diákigazolvány igénylés oka lehet: új igénylés, adatváltozás miatti igénylés, elvesztés miatti új igénylés.
Diákigazolvány igénylés menete
- Okmányiroda felkeresése
- NEK adatlap ellenőrzése
- Igénylés rögzítése
- Igazolás kiadása (utazási kedvezmény igénybevétele)
- Hibás igénylés javítása
- Diákigazolvány ügyintézés helye
- Diákigazolvány legyártása
- Diákigazolvány érvényesítése
- Diákigazolvány elvesztése
- Diákigazolvány bevonása
- Diákigazolvány igénylés nélkül kiállítható igazolás
1. Okmányiroda felkeresése
Első lépésként fel kell keresni a helyi Kormányablakot, ahol a hallgató személyes adatait, fényképét, aláírását rögzítik diákigazolvány igénylés céljából. A Kormányablakban kapott NEK adatlap (Nemzeti Egységes Kártyarendszer) a diákigazolvány ügyintézés alapja.
2. NEK adatlap ellenőrzése
A NEK adatlap birtokában – az igénylés rögzítése előtt – a hallgató először össze kell hasonlítani a NEK adatlapon látható adatait a Neptunban lévő adatokkal. Amennyiben az adatokban eltérés van, fel kell venni a kapcsolatot a Tanulmányi Osztállyal, és kérni a nem megfelelő adatok módosítását.
A NEK adatlapon szereplő téves adatok miatt a Kormányablakba kell visszamenni, és kérni az adatok újbóli rögzítését.
3. Igénylés rögzítése
Igénylést rögzíteni a Neptunba belépve az Ügyintézés / Diákigazolvány igénylés menüponton lehet. Amennyiben több Karon, vagy többféle tagozaton is jogosult diákigazolványt igényelni, akkor az igénylés előtt ellenőrizze, hogy a megfelelő képzésen állva választja-e ki a diákigazolvány igénylést. Az igénylés rögzítésével ez az adat automatikusan hozzárendelésre kerül az igényléshez.
A kitöltés során meg kell adni a NEK adatlap számát, valamint, hogy a diákigazolványra az állandó vagy a tartózkodási lakcím kerüljön.
A tartózkodási lakcímet csak abban az esetben jelölje meg címként, amennyiben a NEK adatlap rögzítésekor az az országos lakcímjegyzékbe bejelentett cím volt. Egyéb esetben az igénylést az Oktatási Hivatal vissza fogja utasítani.
4. Igazolás kiadása (utazási kedvezmény igénybevétele)
Az igénylés – rögzítése után – továbbításra kerül az Oktatási Hivatalba (OH). Miután az igénylést az OH befogadta, lehetőség van igazolás kiállítására utazási kedvezmény igénybevételéhez, amelyet a Központi Tanulmányi Irodában lehet kérni. Az igazolás a kiállítástól számított 60 napig érvényes. Amennyiben a 60 nap lejárta után a diákigazolvány még nem készült el, újabb igazolást kaphat.
5. Hibás igénylés javítása
Az igénylés állapotát nyomon követheti a tanulmányi rendszeren keresztül, vagy a www.diakigazolvany.hu oldalon az oktatási azonosító megadásával.
A NEK gyártás visszautasítva állapot azt jelenti, hogy az igénylés hibás.
Az eltérés egyik oka a személyi adatok eltérése. A NEK adatlapon található adatok nem egyeznek meg a Neptunban rögzített adatokkal. A hibás adat javítását a Tanulmányi Osztályon kell kérni. A javítás tényét jelezni kell a diákigazolvány ügyintézés helyén.
Az eltérés másik oka, hogy a tartózkodási lakcímet jelölte meg, de az nincs bejelentve. Ebben az esetben kérje a diákigazolvány ügyintézés helyén, hogy a diákigazolványa az állandó lakcímére kerüljön legyártásra.
Amennyiben továbbra is a tartózkodási lakcímet szeretné feltüntetni a diákigazolványon, akkor a tartózkodási címet jelentse be a lakóhelye szerint illetékes Okmányirodában, majd kérjen új NEK adatlapot, és annak másolatát juttassa el a diákigazolvány ügyintézésének helyére.
A hiba leírását a Neptunba belépve az Ügyintézés / Diákigazolvány ügyintézés / Lehetőségek gombra kattintva tekintheti meg. Amennyiben nem látja a hiba okát, kérjen segítséget a diákigazolvány ügyintézésének helyén.
A hiba javításának jelzése után az igénylést újra továbbítjuk az OH felé.
6. Diákigazolvány ügyintézés helye
Az ÁJK hallgatói esetében a diákigazolvánnyal kapcsolatos ügyintézést a Központi Tanulmányi Iroda végzi.
Elérhetőségük:
- Honlap:
https://kti.pte.hu/ - E-mail cím:
infokti@pte.hu - Telefonszám:
+36 72 501 681 - Személyesen:
Ügyfélszolgálat (7622 Pécs Dohány utca 1-3)
7. Diákigazolvány legyártása
A diákigazolványt elkészítése után az Egyetemre továbbítják. A diákigazolványt az ügyintézés helyének megfelelően a Központi Tanulmányi Iroda ügyfélszolgálatán lehet átvenni.
8. Diákigazolvány érvényesítése
A diákigazolvány érvényesítése személyesen történik a diákigazolvány bemutatásával. Új diákigazolvány esetén annak adatai rögzítésre kerülnek a tanulmányi rendszerbe. Érvényesítő matricát az az aktív hallgatói jogviszonnyal rendelkező hallgató kaphat, akinek a diákigazolványa a tanulmányainak megfelelő adatokat tartalmazza (Képzési hely, tagozat).
Az érvényesítő matrica őszi félév esetén március 31-ig, tavaszi félév esetén október 31-ig érvényes.
Adott félévben egy érvényesítő matricára jogosult a hallgató. A matrica elvesztése esetén eljárási díjat kell fizetnie, amelynek összege 3500 Ft.
9. Diákigazolvány elvesztése
Amennyiben elveszíti diákigazolványát, és azon volt az adott félévre érvényes diákigazolvány matrica, akkor a matrica elvesztése miatt 3500 Ft-os eljárási díjat kell fizetni.
10. Diákigazolvány bevonása
A hallgatói jogviszony megszűnésével a diákigazolványt be kell vonni. Az érvényesített diákigazolvány használatára a hallgató őszi félév esetén március 31-ig, tavaszi félév esetén október 31-ig jogosult. Amennyiben a jogosultsági időn belül az igazolványt a hallgató elveszti, helyette igazolás állítható ki.
11. Diákigazolvány igénylés nélkül kiállítható igazolás
Amennyiben a hallgató 12 hónapnál rövidebb ideig vesz részt képzésben az Egyetemen, akkor számára diákigazolvány igénylés nélkül is kiadható utazási kedvezmény igénybevételére jogosító igazolás.
Az igazolás kiállításának feltétele, hogy a hallgató az adott képzésre beiratkozzon, a beiratkozása elfogadásra kerüljön, továbbá rendelkezzen oktatási azonosítóval.
Az alábbi információkkal segítséget szeretnénk nyújtani a Neptun tanulmányi rendszer használatához.
Bejelentkezés a tanulmányi rendszerbe
A tanulmányi rendszer elérhető a kari honlapokon, vagy a https://neptun.pte.hu oldalon keresztül a "NEPTUN hallgató" ikonra kattintva.
A belépéshez először új jelszót szükséges generálni, melyet az alábbi oldalon lehet megtenni, az Első új jelszó beállítása opciót választva:
https://password.pte.hu/
A bejelentkezéshez további információ ezen a linken érhető el:
https://neptun.pte.hu/hu/segedlet/elso_lepesek
A tanulmányi rendszerben elvégzett műveletek sikerességét, illetve egyesesetekben a műveleti ablakokat is ún. pop-up ablak formájában mutatja meg. Ezért mindenképp javasolt a böngészőben a pop-up ablakokat engedélyezni.
• Firefox: https://www.youtube.com/watch?v=jEClPZxMDeI
• Chrome: https://www.youtube.com/watch?v=FvfPCzM1igE
• Internet Explorer: https://www.youtube.com/watch?v=hvw2LZkJtxc
Személyes adatok és elérhetőségek kezelése
A személyes adatainak naprakész és pontos nyilvántartásáért a hallgató felel. Az egyetemnek kötelessége tájékoztatni a hallgatót különböző tanulmányi ügyekről, hol írásban, hol elektronikus úton, de ezt csak abban az esetben tudja megtenni, ha a hallgató az aktuális elérhetőségét nyilván tartja. Érdemes tehát figyelni arra, hogy a tanulmányi rendszerben elérhető legyen a helyes állandó/tartózkodási/értesítési cím, egy telefonszám és az e-mail cím, amelyet naponta olvas.
A személyes adatok és a képzettségek kezelésére vonatkozó további információ ezen a linken érhető el:
https://neptun.pte.hu/hu/segedlet/szemelyes_adatok_es_elokepzettsegek
A tanulmányi rendszer automatikusan is küld üzenetet a hallgatónak bizonyos változásokról, például, ha elfogadta a kari Tanulmányi Osztály/Hivatal a beiratkozási lapját, vagy ha megváltozott egy kurzus időpontja, vagy a pénzügyi kiírásokra, teljesítésekre vonatkozóan. Ezeket az információkat a rendszer e-mail formájában is elküldi, de csak akkor, ha a rendszerben rögzítve van egy alapértelmezett e-mail cím.
Az elérhetőségek kezelésére, módosítására további információ ezen a linken érhető el:
https://neptun.pte.hu/hu/segedlet/elerhetosegek_kezelese_es_automatikus_ertesitesek_beallitas
Jogviszony igazolás igénylése
Bizonyos esetekben szükség lehet a hallgatói jogviszony fennállásáról igazolást kiállítani. Ilyen eset lehet egy-egy pályázat benyújtása, de lehet más egyetemen kívüli ügyintézés is. A hallgatói jogviszony fennállásáról a kari Tanulmányi Osztály/Hivatal hallgatói jogviszony igazolást állít ki.
A hallgatói jogviszony igazolását csak a beiratkozást követően, a beiratkozási kérvény elfogadása után lehet kiállítani.
A hallgatói jogviszony igazolás igényléséről további információ ezen a linken érhető el:
https://neptun.pte.hu/hu/segedlet/jogviszony_igazolas_igenyles
Pécsi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kar weboldala:
https://ajk.pte.hu/
Neptun Tanulmányi Rendszer:
https://neptun.pte.hu/
Neptun Segédlet:
https://neptun.pte.hu/hu/hallgatoi_segedlet
Egyetemi Hallgatói Önkormányzat – Kollégiumi ügyintézés:
http://pteehok.hu/
PTE-ÁJK Facebook:
https://www.facebook.com/jogikar/
PTE-ÁJK Hallgatói Önkormányzati Testület:
http://pteajkhot.hu/
https://www.facebook.com/pteajkhot/
PTE-ÁJK Mentorklub:
https://www.facebook.com/pteajkmentorklub/
PTE-ÁJK Karrierpont:
https://www.facebook.com/groups/1623703741070905/
2020-as évfolyam Facebook csoportja:
(információk később)
Gólyatábor információk és jelentkezés:
(információk később)