Hallgatói jogviszonyuk intézményünkbe történő beiratkozással jön létre. Ilyenkor a felvettek beiratkozási kérelmet töltenek ki a Neptun tanulmányi rendszeren keresztül, ahova Neptun kóddal (korábbi hallgatóknak EHA kóddal) és a hozzá tartozó jelszóval lehet belépni. A felhasználónevet az egyetem Központi Tanulmányi Irodája küldi meg a jelentkezéskor megadott e-mail címre, egyúttal a jelszó létrehozásának módjáról is tájékoztatást kapnak a hallgatók (https://password.pte.hu/)
A beiratkozási kérelem kitöltése során ellenőrzik, és ha szükséges javítják az adataikat, valamint a tanulmányok megkezdéséhez szükséges nyilatkozatokat teszik meg. A hallgatói jogviszony ennek a kérelemnek az elfogadásával jön létre.
Az alábbi linken elérhető egy segédlet a Neptunban történő beiratkozás lépéseihez:
https://oig.pte.hu/hu/neptun/segedletek/elso-lepesek
Az oldal aljára görgetve a PTE login gombra kattintva, és ott a kapott Neptun-kódot, valamint a hozzá készített jelszót beírva válnak elérhetővé a segédlet hivatkozott linkjei.
Az egy példányban kinyomtatott, aláírt vonalkódos beiratkozási lapot a PTE ÁJK Tanulmányi Osztályra (7622 Pécs Dohány utca 1-3.) kell elküldeni postai úton, vagy személyesen leadni. Ezt legkésőbb az intézményi beiratkozás napjáig szükséges megtenni.
A beiratkozási lap aláírható elektronikusan ún. AVDH hitelesítéssel is, amelyet az Ügyfélkapun keresztül végezhet el a hallgató. Az AVDH aláírással ellátott beiratkozási lap nyomtatvány feltölthető az Ügyintézés / Kérvények / Kitölthető kérvények menüponton elérhető PTE – Beiratkozási lap leadása/feltöltése című kérvény kitöltésével.
A hallgatói jogviszony létrejöttéhez a sikeres beiratkozás kötelező.
Amennyiben a felvett hallgató a beiratkozáshoz rendelkezésére álló határidőben nem iratkozik be, elveszti az adott felvételi határozatból következő beiratkozási jogát.
Tanulmányi és Vizsgaszabályzat 15.§ (5) bekezdése:
Adott felvételi határozattal a felvételt nyert jelentkező (a továbbiakban: felvett) – a 38. § (3) bekezdésében foglaltak kivételével – kizárólag az adott felvételi eljárást követő első regisztrációs időszakban iratkozhat be.
38. § (3) Kivételes esetben a hallgató a Tanulmányi Bizottságtól (TB) kérelmezheti utólagos
beiratkozás és bejelentkezés engedélyezését, legkésőbb a félév harmadik hetének végéig.
A TB utólagos beiratkozást, illetve utólagos bejelentkezést engedélyező döntése esetén a beiratkozásnak, illetve a bejelentkezésnek a félév negyedik hetének utolsó munkanapjáig meg kell történnie.
Amennyiben nem kíván beiratkozni, kérjük, ezt írásban jelezze az info@ajk.pte.hu e-mail címen.
Az első szemeszteres beiratkozást követően a hallgatónak tanulmányai során minden félév elején meg kell tennie bejelentkezését az adott félévre (Neptun-Ügyintézés-Beiratkozás/Bejelentkezés), nyilatkozva arról, hogy aktív vagy passzív kíván-e lenni.
Intézményi beiratkozás és tanévnyitó
Időpont: 2025.09.01. 10:00
Helyszín: Molnár Kálmán előadó (földszint, Aula)
Részletes és bővebb előadást tartunk az intézménnyel és tanulmányaikkal összefüggésben (megjelenés kötelező).
Kérjük, az intézményi beiratkozáshoz hozzák magukkal:
- korábbi tanulmányokhoz, végzettséghez kötődő eredeti dokumentumokat (érettségi, felsőfokú bizonyítvány, oklevél, ha van, nyelvvizsga stb., sajátos nevelési igénnyel kapcsolatos igazolások – diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia, mozgáskorlátozott, látás- és hallássérült, …);
- valamint az eredeti dokumentumok fénymásolatait.
Kérjük, az eredeti okmányokat és azok fénymásolatait feltétlenül hozzák magukkal, a Karon fénymásolásra csak díjfizetés ellenében, a főépületben van lehetőség!
A beiratkozáshoz az eredeti okmányok bemutatása elengedhetetlen!
Eredeti okmányokat (érettségi, nyelvvizsga, diploma, ha van) semmilyen körülmények között ne küldjenek postán!
A Központi Tanulmányi Iroda (KTI), amely a Pécsi Tudományegyetemen a felvételivel, pénzügyekkel és a diákigazolvány ügyintézéssel foglalkozik, minden félévben részletes tájékoztatást küld a hallgatóknak a tandíjfizetés eljárásról. Pénzügyekkel összefüggő kérdéseikkel minden esetben a Központi Tanulmányi Irodával kell felvenni a kapcsolatot.
A PTE-n érvényben lévő felvételi és pénzügyi szabályzatok, valamint a diákhitel igénylésével kapcsolatos tudnivalók, pénzügyi nyomtatványok mindenkor frissítve megtalálhatók a KTI honlapján.
Pénzügyek kezeléséről részletesen az alábbi linken talál tájékoztatást: https://oig.pte.hu/hu/neptun/segedletek/penzugyek-kezelese-attekintes
Elérhetőségük:
- Honlap:
https://kti.pte.hu/ - E-mail cím:
infokti@pte.hu - Telefonszám:
+36 72 501 681 - Személyesen:
Ügyfélszolgálat (7622 Pécs Dohány utca 1-3)
A pénzügyekre vonatkozó adatokat folyamatosan ellenőrizni kell a Neptunban!
A költségtérítés fizetése
A költségtérítés/önköltség (továbbiakban költségtérítés) összegét három részletben fizethetik meg a Pécsi Tudományegyetem hallgatói:
- Az első részlet (a költségtérítési díj 40%-a) beérkezési határideje:
a beiratkozási/bejelentkezési időszak kezdetét megelőző nap - A második részlet (a költségtérítési díj 30%-a) beérkezési határideje:
őszi félév esetén október 15., tavaszi félév esetén március 15. - A harmadik részlet (a költségtérítési díj 30%-a) beérkezési határideje:
őszi félév esetén november 15., tavaszi félév esetén április 15.
Az első részlet befizetése nélkül a hallgató nem jelentkezhet be a félévre.
Amennyiben adott tanév félévére a hallgató nem jelentkezik be, vagy hallgatói jogviszonya megszűnt, a költségtérítést nem kell megfizetnie, az a bejelentkezési időszak lezárását követően törlésre kerül.
A fizetendő költségtérítésből kedvezmény legkésőbb a bejelentkezési időszak utolsó munkanapjáig kérhető. A költségtérítés mérséklésének szabályait a Kar dékáni utasításban szabályozza, amelynek részleteiről a Kar honlapján tájékozódhat.
A számlázással kapcsolatos információk az alábbi linken találhatók, kérjük az ott leírtak megfelelő betartását, mert a kiállított számla utólagos módosítására csak korlátozott módon van lehetőség:
https://kti.pte.hu/hu/szamlakero-nyomtatvany
A Térítési és Juttatási Szabályzat 1. számú mellékletének értelmében a 30%-os mértékű költségtérítés-részletek (a második, valamint harmadik részlet) késedelmes befizetése esetén késedelmi díj kerül felszámításra. A késedelmi díj összege a késedelemmel érintett költségtérítés-részlet 6%-a. A költségtérítés befizetésének elmulasztása miatt fizetendő késedelmi díj nem mérsékelhető és nem engedhető el.
Késedelmi díj nem kerül felszámításra, amennyiben a költségtérítés összegét teljes egészében Diákhitel1 engedményezésével vagy Diákhitel2 igénybevételével rendezi a hallgató, és ezt a szándékát a fizetési határidő lejárata előtt a tanulmányi rendszerben a fizetendő költségtérítésnél rögzíti. Ezt a beállítást a bejelentkezési időszakot megelőző héten lehet megtenni:
https://kti.pte.hu/hu/diakhitel-0
Befizetési módok
Befizetési kötelezettségeinek az alábbiak szerint lehet eleget tenni. A befizetési módok kiválasztásánál fontos figyelembe venni, hogy a befizetés feldolgozása több napot is igénybe vehet. Beérkezési határidőre a kiírásnak teljesítetté kell válnia, hogy a hallgatót ne érje hátrány (pl. bejelentkezés, kurzusfelvétel).
SimplePay
Neptun webes felületéről kezdeményezett bankkártyás befizetés.
Sikeres tranzakció esetén a teljesítés rögtön látszik, az átfutási idő azonnali, így ez az egyik leginkább javasolt befizetési mód.
Segédlet a befizetési mód használatához:
https://kti.pte.hu/hu/simplepay-befizetes-folyamata-neptun-rendszereben
Gyűjtőszámlára utalás
A kiírt tételek az Egyetem gyűjtőszámlájáról (11731001-23135392) is kiegyenlíthetők. Erre a számlaszámra magánszemélyek utalhatnak. A közleményben a hallgató Neptun-kódja szerepeljen a NK rövidítést követően, azaz: NK-Neptun kód. Gyűjtőszámlás befizetés esetén a befizetett összeg az utalást követő banki napon jelenik meg a hallgató számláján, s ezt követően felhasználható. https://kti.pte.hu/hu/gyujtoszamla-0
Banki átutalás más nevében - céges fizetés esetén
Céges fizetés esetén előre kell számlát igényelni, s az utalás ez esetben az Egyetem főszámlájára történjen meg: 11731001-23135378 (további tudnivalók: https://kti.pte.hu/hu/utalas-ceges-szamla-alapjan . Felhívjuk figyelmét, hogy átutalással történő fizetés esetén a könyvelési idő akár 10 nap is lehet. Amíg az összeg nem kerül könyvelésre, addig nem tudja a beiratkozást elvégezni, azaz a félévet aktiválni, tárgyakat felvenni, így kérjük, az Egyetem főszámlájára utalásról időben gondoskodjon!
Diákhitel
Diákhitelt igényelni a Diákhitel weboldalán lehetséges elektronikus úton, ahol a megfelelő személyes adatok és a képzéssel kapcsolatos információk megadása után lehet az igénylést kinyomtatni, és hitelesítést követően a Diákhitel Központ felé továbbítani. A weboldal részletesen tartalmazza az elérhető konstrukciókat, elérhetők fontos információk az igénylésről, a törlesztésről, és válaszokat nyújt a gyakran ismétlődő kérdésekre:
https://www.diakhitel.hu/
Diákhitellel történő kiegyenlítéshez kapcsolódó információk:
https://kti.pte.hu/hu/diakhitel-0
Házas, gyermekes, 30 év alatti hallgatók átsorolási kérelme
A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 2025. február 1-től hatályba lépett rendelkezése értelmében a házas, gyermekes és 30. életévét be nem töltött hallgatók a törvény által meghatározott képzéseken állami ösztöndíjas finanszírozási formában folytathatják tanulmányaikat. Az érintett hallgatók az Ügyintézés/Kérvények/Kérvény kitöltés menüpontban a "Házas, gyermekes, 30 év alatti hallgatók átsorolási kérelme" kérvény leadásával (a megfelelő igazolások csatolásával) kezdeményezhetik átsorolásukat állami ösztöndíjas finanszírozási formára. Elfogadott kérelem esetén az önköltség befizetett részét visszaigényelhetik.
A tantárgyak azok az elsajátítandó ismeretkörök, amelyek teljesítésével kreditet szerezhet a hallgató. Elegendő kredit összegyűjtésével megszerezheti diplomáját. A tárgyakhoz kurzusok kapcsolódnak, amelyek meghatározzák, hogy ki oktat, melyik teremben, melyik félévben és milyen időpontban. Így a tanulmányi rendszerben tárgyat és kurzust együttesen kell felvenni.
A tantárgyakat a Neptunban, beiratkozást követően a hallgatónak kell felvennie legkésőbb a tárgyfelvételi időszak utolsó napjáig.
Segédlet: https://oig.pte.hu/hu/neptun/segedletek/targyfelvetel
A mintatanterv alapján az 1. szemeszter oszlopában megjelölt tárgyakat szükséges felvenni! Ide kattintva a megfelelő képzést kiválasztva elérhetők minden, a tanulmányaikhoz szükséges legfontosabb információk:
- Általános információk
- Mintatanterv
- Tantárgyleírások
- Szabályzatok
Bizonyos tárgyak akár későbbi szemeszterben is felvehetők és teljesíthetők, ezt a mintatanterv értelemszerűen jelzi. Az optimális tanulmányi előrehaladás érdekében figyelembe kell venni adott tárgyakra későbbi félévekben egymásra épülő tárgyakat, amelyet a mintatanterv Előfeltétel oszlopa mutat adott tantárgy kódjával. E tárgyak esetén a későbbi ráépülés miatt adott tárgy teljesítése határozottan javasolt.
Diákigazolványra a PTE aktív hallgatói jogviszonnyal rendelkező hallgatója jogosult. A diákigazolvány igénylés elektronikus úton történik. A hallgató érvényes diákigazolvány igényléssel utazási kedvezményre jogosító igazolást kaphat a diákigazolvány legyártásáig.
Diákigazolvány igénylés oka lehet: új igénylés, adatváltozás miatti igénylés, elvesztés miatti új igénylés.
Diákigazolvány igénylés menete
- Okmányiroda felkeresése
- NEK adatlap ellenőrzése
- Igénylés rögzítése
- Igazolás kiadása (utazási kedvezmény igénybevétele)
- Hibás igénylés javítása
- Diákigazolvány ügyintézés helye
- Diákigazolvány legyártása
- Diákigazolvány érvényesítése
- Diákigazolvány elvesztése
- Diákigazolvány bevonása
- Diákigazolvány igénylés nélkül kiállítható igazolás
Ügyintézés menete
Részletesen elérhető a PTE KTI oldalán: https://kti.pte.hu/hu/diakigazolvany-ugyintezes-0
Az alábbi információkkal segítséget szeretnénk nyújtani a Neptun tanulmányi rendszer használatához.
Bejelentkezés a tanulmányi rendszerbe
A tanulmányi rendszer elérhető a kari honlap alján, a gyors linkek között, vagy a https://neptun.pte.hu oldalon keresztül a "NEPTUN hallgató" ikonra kattintva.
A belépéshez először új jelszót szükséges generálni, melyet az alábbi oldalon lehet megtenni, az Első új jelszó beállítása opciót választva:
https://password.pte.hu/
A bejelentkezéshez további információ ezen a linken érhető el:
https://neptun.pte.hu/hu/segedlet/elso_lepesek
A tanulmányi rendszerben elvégzett műveletek sikerességét, illetve egyesesetekben a műveleti ablakokat is ún. pop-up ablak formájában mutatja meg. Ezért mindenképp javasolt a böngészőben a pop-up ablakokat engedélyezni.
• Firefox: https://www.youtube.com/watch?v=jEClPZxMDeI
• Chrome: https://www.youtube.com/watch?v=FvfPCzM1igE
• Internet Explorer: https://www.youtube.com/watch?v=hvw2LZkJtxc
Személyes adatok és elérhetőségek kezelése
A személyes adatainak naprakész és pontos nyilvántartásáért a hallgató felel. Az egyetemnek kötelessége tájékoztatni a hallgatót különböző tanulmányi ügyekről, hol írásban, hol elektronikus úton, de ezt csak abban az esetben tudja megtenni, ha a hallgató az aktuális elérhetőségét nyilván tartja. Érdemes tehát figyelni arra, hogy a tanulmányi rendszerben elérhető legyen a helyes állandó/tartózkodási/értesítési cím, egy telefonszám és az e-mail cím, amelyet naponta olvas.
A személyes adatok és a képzettségek kezelésére vonatkozó további információ ezen a linken érhető el:
https://neptun.pte.hu/hu/segedlet/szemelyes_adatok_es_elokepzettsegek
A tanulmányi rendszer automatikusan is küld üzenetet a hallgatónak bizonyos változásokról, például, ha elfogadta a kari Tanulmányi Osztály/Hivatal a beiratkozási lapját, vagy ha megváltozott egy kurzus időpontja, vagy a pénzügyi kiírásokra, teljesítésekre vonatkozóan. Ezeket az információkat a rendszer e-mail formájában is elküldi, de csak akkor, ha a rendszerben rögzítve van egy alapértelmezett e-mail cím.
Az elérhetőségek kezelésére, módosítására további információ ezen a linken érhető el:
https://oig.pte.hu/hu/neptun/segedletek/uzenetek-es-automatikus-ertesitesek-beallitasa
Jogviszony igazolás igénylése
Bizonyos esetekben szükség lehet a hallgatói jogviszony fennállásáról igazolást kiállítani. Ilyen eset lehet egy-egy pályázat benyújtása, de lehet más egyetemen kívüli ügyintézés is. A hallgatói jogviszony fennállásáról a kari Tanulmányi Osztály/Hivatal hallgatói jogviszony igazolást állít ki.
A hallgatói jogviszony igazolását csak a beiratkozást követően, a beiratkozási kérvény elfogadása után lehet kiállítani.
A hallgatói jogviszony igazolás igénylését a NEPTUN rendszerben az Ügyintézés/Kérvények/Kitölthető kérvények menüpontról lehet indítani.
Pécsi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kar weboldala:
https://ajk.pte.hu/
Neptun Tanulmányi Rendszer:
https://neptun.pte.hu/
Neptun Segédlet:
https://oig.pte.hu/hu/neptun/segedletek/hallgatoi
Egyetemi Hallgatói Önkormányzat – Kollégiumi ügyintézés:
http://pteehok.hu/
PTE-ÁJK Facebook:
https://www.facebook.com/jogikar/
PTE-ÁJK Hallgatói Önkormányzati Testület:
https://www.facebook.com/pteajkhot/
PTE-ÁJK Mentorklub:
https://www.facebook.com/pteajkmentorklub/
PTE-ÁJK Karrierpont:
https://www.facebook.com/groups/1623703741070905/
2025-ös évfolyam Facebook csoportja: PTE ÁJK 2025-ös évfolyam - https://www.facebook.com/groups/1533605254471878
Gólyatábor információk és jelentkezés: https://www.facebook.com/events/1032006702438892/?acontext=%7B%22event_action_history%22%3A[]%7D