Gólyáknak

Hallgatói jogviszonyuk intézményünkbe történő beiratkozással jön létre. Ilyenkor a felvettek beiratkozási kérelmet töltenek ki a Neptun tanulmányi rendszeren keresztül, ahova Neptun kóddal (korábbi hallgatóknak EHA kóddal) és a hozzá tartozó jelszóval lehet belépni. A felhasználónevet az egyetem Központi Tanulmányi Irodája küldi meg a jelentkezéskor megadott e-mail címre, egyúttal a jelszó létrehozásának módjáról is tájékoztatást kapnak a hallgatók (https://password.pte.hu/)

Neptun Tanulmányi Rendszer

A beiratkozási kérelem kitöltése során ellenőrzik, és ha szükséges javítják az adataikat, valamint a tanulmányok megkezdéséhez szükséges nyilatkozatokat teszik meg. A hallgatói jogviszony ennek a kérelemnek az elfogadásával jön létre. 

Az alábbi linken elérhető egy segédlet a Neptunban történő beiratkozás lépéseihez:
https://oig.pte.hu/hu/neptun/segedletek/elso-lepesek

Az oldal aljára görgetve a PTE login gombra kattintva, és ott a kapott Neptun-kódot, valamint a hozzá készített jelszót beírva válnak elérhetővé a segédlet hivatkozott linkjei.

Az egy példányban kinyomtatott, aláírt vonalkódos beiratkozási lapot a PTE ÁJK Tanulmányi Osztályra (7622 Pécs Dohány utca 1-3.) kell elküldeni postai úton, vagy személyesen leadni. Ezt legkésőbb az intézményi beiratkozás napjáig szükséges megtenni.

A beiratkozási lap aláírható elektronikusan ún. AVDH hitelesítéssel is, amelyet az Ügyfélkapun keresztül végezhet el a hallgató. Az AVDH aláírással ellátott beiratkozási lap nyomtatvány feltölthető az Ügyintézés / Kérvények / Kitölthető kérvények menüponton elérhető PTE – Beiratkozási lap leadása/feltöltése című kérvény kitöltésével.

A hallgatói jogviszony létrejöttéhez a sikeres beiratkozás kötelező.

Amennyiben a felvett hallgató a beiratkozáshoz rendelkezésére álló határidőben nem iratkozik be, elveszti az adott felvételi határozatból következő beiratkozási jogát.

Tanulmányi és Vizsgaszabályzat 15.§ (5) bekezdése:
Adott felvételi határozattal a felvételt nyert jelentkező (a továbbiakban: felvett) – a 38. § (3) bekezdésében foglaltak kivételével – kizárólag az adott felvételi eljárást követő első regisztrációs időszakban iratkozhat be.

38. § (3) Kivételes esetben a hallgató a Tanulmányi Bizottságtól (TB) kérelmezheti utólagos
beiratkozás és bejelentkezés engedélyezését, legkésőbb a félév harmadik hetének végéig.

A TB utólagos beiratkozást, illetve utólagos bejelentkezést engedélyező döntése esetén a beiratkozásnak, illetve a bejelentkezésnek a félév negyedik hetének utolsó munkanapjáig meg kell történnie.

Amennyiben nem kíván beiratkozni, kérjük, ezt írásban jelezze az info@ajk.pte.hu e-mail címen.

Az első szemeszteres beiratkozást követően a hallgatónak tanulmányai során minden félév elején meg kell tennie bejelentkezését az adott félévre (Neptun-Ügyintézés-Beiratkozás/Bejelentkezés), nyilatkozva arról, hogy aktív vagy passzív kíván-e lenni.


Intézményi beiratkozás és tanévnyitó

Időpont: 2025.09.01. 10:00

Helyszín: Molnár Kálmán előadó (földszint, Aula)

Részletes és bővebb előadást tartunk az intézménnyel és tanulmányaikkal összefüggésben (megjelenés kötelező).

Kérjük, az intézményi beiratkozáshoz hozzák magukkal:

  • korábbi tanulmányokhoz, végzettséghez kötődő eredeti dokumentumokat (érettségi, felsőfokú bizonyítvány, oklevél, ha van, nyelvvizsga stb., sajátos nevelési igénnyel kapcsolatos igazolások – diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia, mozgáskorlátozott, látás- és hallássérült, …);
  • valamint az eredeti dokumentumok fénymásolatait.

Kérjük, az eredeti okmányokat és azok fénymásolatait feltétlenül hozzák magukkal, a Karon fénymásolásra csak díjfizetés ellenében, a főépületben van lehetőség!
A beiratkozáshoz az eredeti okmányok bemutatása elengedhetetlen!
Eredeti okmányokat (érettségi, nyelvvizsga, diploma, ha van) semmilyen körülmények között ne küldjenek postán!

A Központi Tanulmányi Iroda (KTI), amely a Pécsi Tudományegyetemen a felvételivel, pénzügyekkel és a diákigazolvány ügyintézéssel foglalkozik, minden félévben részletes tájékoztatást küld a hallgatóknak a tandíjfizetés eljárásról. Pénzügyekkel összefüggő kérdéseikkel minden esetben a Központi Tanulmányi Irodával kell felvenni a kapcsolatot.

A PTE-n érvényben lévő felvételi és pénzügyi szabályzatok, valamint a diákhitel igénylésével kapcsolatos tudnivalók, pénzügyi nyomtatványok mindenkor frissítve megtalálhatók a KTI honlapján.

Pénzügyek kezeléséről részletesen az alábbi linken talál tájékoztatást: https://oig.pte.hu/hu/neptun/segedletek/penzugyek-kezelese-attekintes 

Elérhetőségük:

A pénzügyekre vonatkozó adatokat folyamatosan ellenőrizni kell a Neptunban!


A költségtérítés fizetése

A költségtérítés/önköltség (továbbiakban költségtérítés) összegét három részletben fizethetik meg a Pécsi Tudományegyetem hallgatói:

  • Az első részlet (a költségtérítési díj 40%-a) beérkezési határideje:
    a beiratkozási/bejelentkezési időszak kezdetét megelőző nap
  • A második részlet (a költségtérítési díj 30%-a) beérkezési határideje:
    őszi félév esetén október 15., tavaszi félév esetén március 15.
  • A harmadik részlet (a költségtérítési díj 30%-a) beérkezési határideje:
    őszi félév esetén november 15., tavaszi félév esetén április 15.

Az első részlet befizetése nélkül a hallgató nem jelentkezhet be a félévre.

Amennyiben adott tanév félévére a hallgató nem jelentkezik be, vagy hallgatói jogviszonya megszűnt, a költségtérítést nem kell megfizetnie, az a bejelentkezési időszak lezárását követően törlésre kerül.

A fizetendő költségtérítésből kedvezmény legkésőbb a bejelentkezési időszak utolsó munkanapjáig kérhető. A költségtérítés mérséklésének szabályait a Kar dékáni utasításban szabályozza, amelynek részleteiről a Kar honlapján tájékozódhat.

A számlázással kapcsolatos információk az alábbi linken találhatók, kérjük az ott leírtak megfelelő betartását, mert a kiállított számla utólagos módosítására csak korlátozott módon van lehetőség: 

https://kti.pte.hu/hu/szamlakero-nyomtatvany

A Térítési és Juttatási Szabályzat 1. számú mellékletének értelmében a 30%-os mértékű költségtérítés-részletek (a második, valamint harmadik részlet) késedelmes befizetése esetén késedelmi díj kerül felszámításra. A késedelmi díj összege a késedelemmel érintett költségtérítés-részlet 6%-a. A költségtérítés befizetésének elmulasztása miatt fizetendő késedelmi díj nem mérsékelhető és nem engedhető el.

Késedelmi díj nem kerül felszámításra, amennyiben a költségtérítés összegét teljes egészében Diákhitel1 engedményezésével vagy Diákhitel2 igénybevételével rendezi a hallgató, és ezt a szándékát a fizetési határidő lejárata előtt a tanulmányi rendszerben a fizetendő költségtérítésnél rögzíti. Ezt a beállítást a bejelentkezési időszakot megelőző héten lehet megtenni:

https://kti.pte.hu/hu/diakhitel-0


Befizetési módok

Befizetési kötelezettségeinek az alábbiak szerint lehet eleget tenni. A befizetési módok kiválasztásánál fontos figyelembe venni, hogy a befizetés feldolgozása több napot is igénybe vehet. Beérkezési határidőre a kiírásnak teljesítetté kell válnia, hogy a hallgatót ne érje hátrány (pl. bejelentkezés, kurzusfelvétel).

SimplePay

Neptun webes felületéről kezdeményezett bankkártyás befizetés.

Sikeres tranzakció esetén a teljesítés rögtön látszik, az átfutási idő azonnali, így ez az egyik leginkább javasolt befizetési mód.

Segédlet a befizetési mód használatához:
https://kti.pte.hu/hu/simplepay-befizetes-folyamata-neptun-rendszereben

 

Gyűjtőszámlára utalás

A kiírt tételek az Egyetem gyűjtőszámlájáról (11731001-23135392) is kiegyenlíthetők. Erre a számlaszámra magánszemélyek utalhatnak. A közleményben a hallgató Neptun-kódja szerepeljen a NK rövidítést követően, azaz: NK-Neptun kód. Gyűjtőszámlás befizetés esetén a befizetett összeg az utalást követő banki napon jelenik meg a hallgató számláján, s ezt követően felhasználható. https://kti.pte.hu/hu/gyujtoszamla-0 

 

Banki átutalás más nevében - céges fizetés esetén

Céges fizetés esetén előre kell számlát igényelni, s az utalás ez esetben az Egyetem főszámlájára történjen meg: 11731001-23135378 (további tudnivalók: https://kti.pte.hu/hu/utalas-ceges-szamla-alapjan . Felhívjuk figyelmét, hogy átutalással történő fizetés esetén a könyvelési idő akár 10 nap is lehet. Amíg az összeg nem kerül könyvelésre, addig nem tudja a beiratkozást elvégezni, azaz a félévet aktiválni, tárgyakat felvenni, így kérjük, az Egyetem főszámlájára utalásról időben gondoskodjon!

 

Diákhitel

Diákhitelt igényelni a Diákhitel weboldalán lehetséges elektronikus úton, ahol a megfelelő személyes adatok és a képzéssel kapcsolatos információk megadása után lehet az igénylést kinyomtatni, és hitelesítést követően a Diákhitel Központ felé továbbítani. A weboldal részletesen tartalmazza az elérhető konstrukciókat, elérhetők fontos információk az igénylésről, a törlesztésről, és válaszokat nyújt a gyakran ismétlődő kérdésekre:
https://www.diakhitel.hu/

Diákhitellel történő kiegyenlítéshez kapcsolódó információk: 
https://kti.pte.hu/hu/diakhitel-0

 

Házas, gyermekes, 30 év alatti hallgatók átsorolási kérelme

A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 2025. február 1-től hatályba lépett rendelkezése értelmében a házas, gyermekes és 30. életévét be nem töltött hallgatók a törvény által meghatározott képzéseken állami ösztöndíjas finanszírozási formában folytathatják tanulmányaikat. Az érintett hallgatók az Ügyintézés/Kérvények/Kérvény kitöltés menüpontban a "Házas, gyermekes, 30 év alatti hallgatók átsorolási kérelme" kérvény leadásával (a megfelelő igazolások csatolásával) kezdeményezhetik átsorolásukat állami ösztöndíjas finanszírozási formára. Elfogadott kérelem esetén az önköltség befizetett részét visszaigényelhetik.

A tantárgyak azok az elsajátítandó ismeretkörök, amelyek teljesítésével kreditet szerezhet a hallgató. Elegendő kredit összegyűjtésével megszerezheti diplomáját. A tárgyakhoz kurzusok kapcsolódnak, amelyek meghatározzák, hogy ki oktat, melyik teremben, melyik félévben és milyen időpontban. Így a tanulmányi rendszerben tárgyat és kurzust együttesen kell felvenni.

A tantárgyakat a Neptunban, beiratkozást követően a hallgatónak kell felvennie legkésőbb a tárgyfelvételi időszak utolsó napjáig.

Segédlet: https://oig.pte.hu/hu/neptun/segedletek/targyfelvetel 

A mintatanterv alapján az 1. szemeszter oszlopában megjelölt tárgyakat szükséges felvenni! Ide kattintva a megfelelő képzést kiválasztva elérhetők minden, a tanulmányaikhoz szükséges legfontosabb információk:

  • Általános információk
  • Mintatanterv
  • Tantárgyleírások
  • Szabályzatok

Bizonyos tárgyak akár későbbi szemeszterben is felvehetők és teljesíthetők, ezt a mintatanterv értelemszerűen jelzi. Az optimális tanulmányi előrehaladás érdekében figyelembe kell venni adott tárgyakra későbbi félévekben egymásra épülő tárgyakat, amelyet a mintatanterv Előfeltétel oszlopa mutat adott tantárgy kódjával. E tárgyak esetén a későbbi ráépülés miatt adott tárgy teljesítése határozottan javasolt.

Diákigazolványra a PTE aktív hallgatói jogviszonnyal rendelkező hallgatója jogosult. A diákigazolvány igénylés elektronikus úton történik. A hallgató érvényes diákigazolvány igényléssel utazási kedvezményre jogosító igazolást kaphat a diákigazolvány legyártásáig.

Diákigazolvány igénylés oka lehet: új igénylés, adatváltozás miatti igénylés, elvesztés miatti új igénylés.


Diákigazolvány igénylés menete

  1. Okmányiroda felkeresése
  2. NEK adatlap ellenőrzése
  3. Igénylés rögzítése
  4. Igazolás kiadása (utazási kedvezmény igénybevétele)
  5. Hibás igénylés javítása
  6. Diákigazolvány ügyintézés helye
  7. Diákigazolvány legyártása
  8. Diákigazolvány érvényesítése
  9. Diákigazolvány elvesztése
  10. Diákigazolvány bevonása
  11. Diákigazolvány igénylés nélkül kiállítható igazolás

 

Ügyintézés menete

Részletesen elérhető a PTE KTI oldalán: https://kti.pte.hu/hu/diakigazolvany-ugyintezes-0

Az alábbi információkkal segítséget szeretnénk nyújtani a Neptun tanulmányi rendszer használatához.


Bejelentkezés a tanulmányi rendszerbe

A tanulmányi rendszer elérhető a kari honlap alján, a gyors linkek között, vagy a https://neptun.pte.hu  oldalon keresztül a "NEPTUN hallgató" ikonra kattintva. 

A belépéshez először új jelszót szükséges generálni, melyet az alábbi oldalon lehet megtenni, az Első új jelszó beállítása opciót választva:
https://password.pte.hu/
 

A bejelentkezéshez további információ ezen a linken érhető el:
https://neptun.pte.hu/hu/segedlet/elso_lepesek

A tanulmányi rendszerben elvégzett műveletek sikerességét, illetve egyesesetekben a műveleti ablakokat is ún. pop-up ablak formájában mutatja meg. Ezért mindenképp javasolt a böngészőben a pop-up ablakokat engedélyezni.
•    Firefox: https://www.youtube.com/watch?v=jEClPZxMDeI
•    Chrome: https://www.youtube.com/watch?v=FvfPCzM1igE
•    Internet Explorer: https://www.youtube.com/watch?v=hvw2LZkJtxc


Személyes adatok és elérhetőségek kezelése

A személyes adatainak naprakész és pontos nyilvántartásáért a hallgató felel. Az egyetemnek kötelessége tájékoztatni a hallgatót különböző tanulmányi ügyekről, hol írásban, hol elektronikus úton, de ezt csak abban az esetben tudja megtenni, ha a hallgató az aktuális elérhetőségét nyilván tartja. Érdemes tehát figyelni arra, hogy a tanulmányi rendszerben elérhető legyen a helyes állandó/tartózkodási/értesítési cím, egy telefonszám és az e-mail cím, amelyet naponta olvas. 

A személyes adatok és a képzettségek kezelésére vonatkozó további információ ezen a linken érhető el:
https://neptun.pte.hu/hu/segedlet/szemelyes_adatok_es_elokepzettsegek

A tanulmányi rendszer automatikusan is küld üzenetet a hallgatónak bizonyos változásokról, például, ha elfogadta a kari Tanulmányi Osztály/Hivatal a beiratkozási lapját, vagy ha megváltozott egy kurzus időpontja, vagy a pénzügyi kiírásokra, teljesítésekre vonatkozóan. Ezeket az információkat a rendszer e-mail formájában is elküldi, de csak akkor, ha a rendszerben rögzítve van egy alapértelmezett e-mail cím.

Az elérhetőségek kezelésére, módosítására további információ ezen a linken érhető el: 
https://oig.pte.hu/hu/neptun/segedletek/uzenetek-es-automatikus-ertesitesek-beallitasa 


Jogviszony igazolás igénylése

Bizonyos esetekben szükség lehet a hallgatói jogviszony fennállásáról igazolást kiállítani. Ilyen eset lehet egy-egy pályázat benyújtása, de lehet más egyetemen kívüli ügyintézés is. A hallgatói jogviszony fennállásáról a kari Tanulmányi Osztály/Hivatal hallgatói jogviszony igazolást állít ki. 

A hallgatói jogviszony igazolását csak a beiratkozást követően, a beiratkozási kérvény elfogadása után lehet kiállítani.

A hallgatói jogviszony igazolás igénylését a NEPTUN rendszerben az Ügyintézés/Kérvények/Kitölthető kérvények menüpontról lehet indítani.

Pécsi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kar weboldala:
https://ajk.pte.hu/

Neptun Tanulmányi Rendszer:
https://neptun.pte.hu/

Neptun Segédlet:
https://oig.pte.hu/hu/neptun/segedletek/hallgatoi 

Egyetemi Hallgatói Önkormányzat – Kollégiumi ügyintézés:
http://pteehok.hu/

PTE-ÁJK Facebook:
https://www.facebook.com/jogikar/

PTE-ÁJK Hallgatói Önkormányzati Testület:
https://www.facebook.com/pteajkhot/

PTE-ÁJK Mentorklub:
https://www.facebook.com/pteajkmentorklub/

PTE-ÁJK Karrierpont:
https://www.facebook.com/groups/1623703741070905/

2025-ös évfolyam Facebook csoportja: PTE ÁJK 2025-ös évfolyam - https://www.facebook.com/groups/1533605254471878 

Gólyatábor információk és jelentkezés: https://www.facebook.com/events/1032006702438892/?acontext=%7B%22event_action_history%22%3A[]%7D